Algemene voorwaarden

De onderstaande voorwaarden gelden voor individuele reizen. Reist u via een vereniging, groep of ander besloten gezelschap dan gelden er andere voorwaarden. Informeer hiervoor bij de verantwoordelijke persoon van uw groep of info@kuperstuinreizen.nl.

Kupers Tuinreizen is via haar hoofdkantoor Van der Biesen Tours B.V. aangesloten bij de ANVR en hanteert zodoende de ANVR-Reisvoorwaarden. Deze kunt u hier vinden. De reisvoorwaarden van Kupers Tuinreizen vullen de ANVR voorwaarden aan en geven tevens extra informatie over wat u zoal voor en tijdens de reis kunt verwachten. 

Boekt u een op maat gemaakte groepsreis bij Kupers Tuinreizen, dan wijken onze annuleringsvoorwaarden in sommige gevallen af van de ANVR-voorwaarden indien de voorwaarden van een leverancier hier aanleiding toe geven. Deze eventueel afwijkende annuleringsvoorwaarden staan in dat geval vermeld in uw opdrachtbevestiging en vervangen artikel 9.2 van de ANVR-Reisvoorwaarden.

Wanneer u een boeking bij Kupers Tuinreizen maakt, betekent dit dat u akkoord gaat met de ANVR-voorwaarden én de reisvoorwaarden van Kupers Tuinreizen. We raden u aan om deze informatie goed door te lezen, zodat u op de hoogte bent van uw rechten en plichten bij het boeken van een pakketreis van Kupers Tuinreizen. 

 

Onze waarborgen

Calamiteitenfonds: Kupers Tuinreizen is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
– (een deel van) uw reissom terug krijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
– de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.

Onder calamiteit wordt verstaan: een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Meer informatie vindt u op www.calamiteitenfonds.nl. Op elke boeking wordt een bijdrage Calamiteitenfonds van € 2,50 per 9 personen in rekening gebracht.

Duurzaam toerisme: Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur, zodat ook aan volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen kunnen worden aangeboden. De ANVR-reisbranche voelt zich hierbij betrokken en zet zich in voor Duurzaam Toeristisch Ondernemen (DTO). Zo voldoet Kupers Tuinreizen aan de ANVR-DTO verplichting, waarbij de reisonderneming o.a. een daartoe opgeleide coördinator heeft aangesteld die met goed gevolg een examen heeft afgelegd. Ook hebben wij een beleidsverklaring en een programma met praktische maatregelen opgesteld, waarin staat beschreven hoe wij nu en in de toekomst met de zorg voor het milieu omgaan. Maar duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij een onmisbare schakel (zie www.anvr.travel > Op Reis, Duurzaam Toerisme). Wij steunen actief de ANVR en ECPAT in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn en seksueel misbruik van kinderen te melden (www.meldkindersekstoerisme.nl).

ANVR Consumentenvoorwaarden: Kupers Tuinreizen is via haar hoofdkantoor Van der Biesen Tours B.V. (KvK 14048942) aangesloten bij de
Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. De ANVR geeft u een aantal zekerheden, zoals consumentvriendelijke voorwaarden die met de Consumentenbond zijn afgestemd. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en van de informatie daarover. De reizen in deze brochure worden aangeboden onder het beding dat de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. De ANVR Consumentenvoorwaarden zijn opgenomen in de ANVR Informatiebrochure ‘Alles wat je moet weten als je op reis gaat’. U kunt deze brochure en overige informatie vinden op www.anvr.nl.

Garantiefonds Reisgelden: Kupers Tuinreizen is via haar hoofdkantoor Van der Biesen Tours B.V. aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden. De SGR garantie houdt in dat u ervan verzekerd bent dat u het vooruitbetaalde reisgeld terug krijgt indien Kupers Tuinreizen door financieel onvermogen de reis niet uit kan voeren. Voor zover de overeenkomst het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt tevens zorggedragen voor de terugreis. Er wordt op elke boeking een SGR bijdrage van € 5,- per persoon in rekening gebracht. Meer informatie vindt u op www.sgr.nl.

Europese Wet Pakketreizen: Alle reizen die in deze brochure aangeboden worden vallen onder de Europese Wet Pakketreizen, richtlijn (EU) 2015/2302. Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden. Deze rechten houden onder andere in dat Kupers Tuinreizen verantwoordelijk is voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis en beschikt over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en te repatriëren in het geval wij insolvent worden.

Touringcarnormen: ANVR-organisatoren van busreizen hebben de belangrijkste kwaliteitsnormen voor touringcars vastgelegd. Daarbij wordt voor excursiereizen een onderscheid gemaakt tussen Tourist Class en Comfort Class. Kupers Tuinreizen voert haar meerdaagse reizen uit met de ruimere Comfort Class touringcar die voldoet aan de strengste kwaliteitseisen van branchevereniging Busvervoer Nederland. Onze touringcars zijn uitgerust met sterke maar vooral milieuvriendelijke motoren, een zeer veilig remsysteem, airconditioning en snelheidsbegrenzers. Ook beschikken ze over onder andere luchtvering, dubbele beglazing, een stereo-installatie, toilet, koelkast/bar, koffiezetapparaat en airconditioning. Uw stoel is 35° verstelbaar en heeft een stoelafstand van minstens 85 cm, verstelbare voetsteunen en klaptafeltjes.

Vragen?
Voor alle informatie over onze tuinreizen verwijzen we u naar onze brochure en onze website. Op onze website vindt u alle actuele informatie. Wellicht vindt u uw vraag terug bij onze Veel gestelde vragen. Heeft u specifieke vragen? U kunt ons telefonisch bereiken via 0495-456610 of per e-mail op info@kuperstuinreizen.nl.

De werkdagen van Kupers Tuinreizen zijn maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur, uitgezonderd wettelijk erkende feestdagen.

 

Kupers Tuinreizen – algemene voorwaarden & informatie

Publicatie: Deze gids is in 2023 opgesteld. Kupers Tuinreizen behoudt het recht om de pakketreis eenzijdig te wijzigen, voor zover het gaat om een onbeduidende wijziging en enkel indien daartoe onvoorziene noodzaak bestaat. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat een tuin vanwege privéomstandigheden een bezoek moet annuleren of dat er een alternatieve overtocht of accommodatie vastgelegd wordt. We publiceren het correcte programma op onze website en informeren u in de reisbescheiden over de gemaakte wijzigingen. Bij aanpassingen die op het laatste moment gemaakt worden, zal de chauffeur u in de bus op de hoogte stellen. De getoonde hotelfoto’s dienen uitsluitend om een idee te geven van de accommodaties. Niet alle hotelkamers zijn gelijk, dus het kan zijn dat uw kamer ter plaatse afwijkt van het getoonde beeld.

Kupers Tuinreizen is niet verantwoordelijk voor kennelijke druk- en redactionele fouten. Eventuele fouten in deze brochure, advertentie of andere publicatie zullen op onze website hersteld worden. Op www.kuperstuinreizen.nl vindt u altijd de meest actuele informatie.

Prijzen: De in deze brochure en op onze website vermelde prijzen gelden per persoon gebaseerd op verblijf in een tweepersoonskamer met twee personen. Voor eenpersoonskamers wordt vaak een toeslag gevraagd, de kosten hiervan vindt u terug bij de reis in deze brochure of op onze website. De prijzen zijn vastgesteld op basis van hoteltarieven, belastingen, vervoerskosten en wisselkoersen per datum van vaststelling. Kupers Tuinreizen behoudt zich het recht voor om de reissom te wijzigen als veranderingen in de vervoerskosten, brandstofkosten, verschuldigde heffingen en/of wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Deze verhogingen zullen altijd netto en zonder opslag doorberekend worden en bedragen nooit meer dan 8% van de reissom.

Bijkomende boekingskosten: Kupers Tuinreizen rekent € 20,- administratiekosten per boeking. Bij een boeking van meer personen wordt dit bedrag verdubbeld of vermenigvuldigd. Verder zijn de bijkomende kosten bij elke reis € 2,50 Calamiteitenfond per boeking en € 5,- SGR-bijdrage per persoon. Er kunnen maximaal 9 personen op een boeking geplaatst worden.

Boeken: Wanneer u één van de reizen in deze brochure wilt boeken, dan is dit mogelijk door online via onze website te boeken, een e-mail te sturen of door telefonisch contact op te nemen. Uw boeking is direct bindend en kan na uw (digitale) ondertekening of het versturen van de boekingsbevestiging na een telefonische boeking of boeking per e-mail niet meer kosteloos geannuleerd worden. Het wettelijk herroepingsrecht is niet van toepassing op de reizen van Kupers Tuinreizen.

Hoofdelijk aansprakelijk: De persoon die als hoofdboeker geregistreerd staat, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen van alle (mede)reizigers. Alleen de hoofdboeker kan wijzigingen in de boeking maken en (deel)annuleringen doorgeven. Kupers Tuinreizen is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de verrekening van de kosten tussen de deelnemers.

Contact bij calamiteiten: We vragen u om bij het boeken uw mobiele telefoonnummer door te geven, zodat wij u in geval van calamiteiten vlak voor vertrek of tijdens de reis snel kunnen bereiken. Als u geen mobiel telefoonnummer doorgeeft of u uw telefoon niet opneemt is dit geheel voor eigen risico.

Informatieplicht: U dient Kupers Tuinreizen te informeren over uw lichamelijke en/of geestelijke toestand als dit kan leiden tot ongemak, gevaar of risico’s voor uzelf of uw medereizigers.

Privacy: Voor het boeken van een reis of het inschrijven voor onze nieuwsbrief heeft Kupers Tuinreizen uw gegevens nodig. Wij behandelen uw gegevens met zorg. Voor onze volledige privacy verklaring verwijzen we u naar www.kuperstuinreizen.nl/privacy-statement.

Reisbescheiden: De laatste reisinformatie wordt circa 10 dagen voor vertrek digitaal verstuurd naar de hoofdboeker. Kupers Tuinreizen verwacht dat de hoofdboeker deze informatie met eventuele medereizigers deelt. De reisbescheiden worden standaard per e-mail verstuurd. Wilt u uw reisbescheiden liever per post ontvangen dan is dit mogelijk voor een toeslag van € 5,-. Wij verstrekken reisbescheiden per post alleen aan de hoofdboeker.

Minimum deelname en vertrekgarantie: Voor alle reizen geldt een minimumdeelname van 18 personen. Met vertrekgarantie wordt bedoeld dat het minimaal benodigde aantal inschrijvingen behaald is, dit staat los van het reisadvies. Beneden het minimale aantal kan een reis niet worden uitgevoerd. Hiervan ontvangt u tijdig bericht. Afhankelijk van de reisduur doet Kupers Tuinreizen dit uiterlijk:
• 20 dagen voor vertrek bij reizen van > 6 dagen
• 7 dagen voor vertrek bij reizen van 2 tot 6 dagen

Waar mogelijk proberen wij u altijd een geschikt alternatief te bieden. U bent niet verplicht om het aangeboden alternatief te accepteren. Maakt u geen gebruik van het alternatief, dan ontvangt u reeds betaalde gelden retour. Wanneer het vertrek van een reis (bijna) gegarandeerd is, wordt dit op onze website bij de betreffende reis vermeld. Het zou kunnen dat een vertrekgarantie alsnog vervalt indien er een annulering op een geboekte reis plaats vindt waardoor het minimale deelnemers aantal niet behaald wordt.

Annulering: Mocht u onverhoopt uw reis moeten annuleren, dan rekenen wij conform de ANVR Consumentenvoorwaarden de volgende kosten:
tot de 42e dag voor vertrek: 15%
vanaf 42 tot 28 dagen voor vertrek: 35%
vanaf 28 tot 21 dagen voor vertrek: 40%
vanaf 21 tot 14 dagen voor vertrek: 50%
vanaf 14 tot 5 dagen voor vertrek: 75%
vanaf 5 tot 1 dag voor vertrek: 90%
Op de vertrekdag of later: 100%
(Buiten kantoortijden wordt altijd de volgende dag berekend!)

Deze annuleringskosten zijn ook van toepassing op de tuinentreegelden. Indien u over een annuleringsverzekering beschikt kunt u zich wenden tot hen voor de annuleringskosten (op basis van een geldige reden). De kosten voor een niet te retourneren entreekaart zoals een ticket voor de RHS Chelsea Flower Show worden altijd voor 100% doorberekend.

Omboeken: Indien u heeft geboekt, maar op de reisdatum onverwachts toch niet meer in staat bent om te reizen vanwege bijvoorbeeld een huwelijk, geboorte, diploma uitreiking of een andere reden, dan is het mogelijk om uw reis om te boeken. U mag tot twee maanden voor vertrek omboeken naar een andere tuinreis, mits de vertrekdatum niet meer dan drie maanden afwijkt van de oorspronkelijke reisdatum en de nieuwe reissom niet lager is.

In-plaats-stelling: Indien u of een medereiziger onverwachts niet mee op reis kunnen, dan is het mogelijk om in plaats daarvan kosteloos een andere persoon aan te melden. Dit kan tot uiterlijk zeven dagen voor vertrek.

Betalingen: Op meerdaagse reizen vragen wij een aanbetaling van 15% van de reissom, verhoogd met een eventueel afgesloten annuleringsverzekering en de administratiekosten. De aanbetaling dient u direct na het maken van de boeking te voldoen. De resterende reissom dient uiterlijk vier weken voor vertrek betaald te worden. Hiervoor ontvangt u circa zes weken voor vertrek een nieuwe factuur, waarop uw reeds gedane aanbetaling in mindering is gebracht. De betalingstermijnen vindt u op uw bevestiging/factuur. Indien u binnen zes weken voor vertrek boekt, ontvangt u geen aparte restfactuur. Wanneer u binnen vier weken voor vertrek boekt, dient u direct de volledige reissom te betalen. We vragen u vriendelijk om bij uw betaling(en) altijd duidelijk uw reserveringsnummer te vermelden.

Geld terug garantie: We begrijpen dat u zekerheid wilt in deze tijd. U bent er bij Kupers Tuinreizen van verzekerd dat u uw reeds gedane betaling retour ontvangt wanneer Kupers Tuinreizen (bijvoorbeeld vanwege een negatief reisadvies) uw reis annuleert.

Verzekering: We raden u aan om voor de reis een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Check vooraf goed welke voorwaarden er bij de verzekering van toepassing zijn en welke kosten wel en niet gedekt worden. Het is mogelijk om via Kupers Tuinreizen een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten. Voor de annuleringsverzekering geldt dat deze tot uiterlijk zeven dagen na het maken van uw boeking via Kupers Tuinreizen afgesloten kan worden, mits er tussen het maken van de boeking en het afsluiten van de verzekering geen veranderingen in omstandigheden zijn geweest.

Entreegelden: De entreegelden voor de tuinen staan apart vermeld en dienen vooraf betaald te worden. Deze vindt u ook terug op de factuur bij boeking. Het is niet mogelijk deze contant bij de chauffeur in de bus te voldoen. Omdat er vaak introducties, rondleidingen, koffie, thee en/of gebak bij een tuinbezoek inbegrepen zijn, wijken de entreegelden soms af van de bedragen die u ter plaatse ziet. Omdat wij dergelijke arrangementen voor de gehele groep afsluiten, kunt u geen gebruik maken van eventuele (kortings)pasjes voor reductie op de tuinentreegelden. Transactiekosten en de wisselkoers zitten verwerkt in de tuinentreegelden. Kupers Tuinreizen behoudt zich het recht voor om deze gelden aan te passen indien de koers wijzigt.

Benodigde grensdocumenten: Voor alle buitenlandse reizen dient u in het bezit te zijn van een geldig reisdocument (paspoort of identiteitskaart). U dient er zelf zorg voor te dragen dat u over de juiste documenten beschikt. Voor reizen naar Groot-Brittannië geldt dat een paspoort noodzakelijk is.

Overtocht: Wanneer de reis naar Groot-Brittannië gaat dan kan de reis per Eurotunnel (trein) of ferry gemaakt worden. Het kan gebeuren dat de wijze van overtocht na publicatie van deze brochure gewijzigd wordt, omdat de meeste overtochten op het moment van publicatie van deze brochure nog niet geboekt kunnen worden. Op het moment dat deze boekingssystemen open gaan, doen wij ons uiterste best om de gepubliceerde overtocht vast te leggen, maar helaas is dit vanwege de grote internationale vraag niet altijd mogelijk. In zulke gevallen wijken we uit naar een gelijke overtocht op een eerder of later tijdstip, of kiezen we voor een alternatieve overtocht.

Speciale wensen en voorkeuren: Indien u specifieke wensen heeft tijdens uw reis, dient u deze vooraf aan ons voor te leggen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan dieetwensen, allergieën, gevoeligheden en specifieke kamerwensen. We doen onze uiterste best om rekening te houden met uw wensen, maar zijn hierin in veel gevallen afhankelijk van de accommodatie. Hierdoor kunnen wij helaas nooit 100% garanderen dat uw wens gerealiseerd wordt. Het is mogelijk dat er meerkosten worden gerekend. Voorkeuren op medische gronden zullen wij altijd proberen tegemoet te komen. Houdt er rekening mee dat er om een medische verklaring gevraagd kan worden.

Munteenheden en pinnen: In veel tuinen kan gepind worden, maar er zijn uitzonderingen waar u uw aankopen contant af dient te rekenen, waardoor het handig is om op een tuinreis contant geld mee te nemen. Wanneer u naar een land met andere munteenheid reist, dient u met de plaatselijke munteenheid te betalen. Kupers Tuinreizen kan niet garanderen dat u op de eerste reisdag onderweg kunt pinnen.

Verzorging: De meeste reizen zijn op basis van halfpension, wat inhoudt dat het ontbijt en diner in de reissom zijn inbegrepen vanaf het diner op de eerste reisdag t/m het ontbijt op de laatste reisdag. Lunches zijn niet inbegrepen, tenzij anders aangegeven. In het programma houden we er rekening mee dat u rond lunchtijd een tuin, stad of dorp bezoekt waar voldoende lunchgelegenheid aanwezig is.

Slecht ter been: Tijdens onze reizen is een zekere mobiliteit vereist. Houdt u er rekening mee dat u in staat dient te zijn om zelfstandig in en uit de bus te stappen. In veel tuinen vindt u trappen, graspaden, kiezelpaden en andere ongelijke ondergronden die niet altijd rollator- of rolstoelvriendelijk zijn. Als hulpmiddel om te bepalen of de reis voor u geschikt is, is elke reis voorzien van een icoon dat aangeeft welke intensiteit de reis heeft. Meer informatie over de iconen en hun omschrijving vindt u op pagina 6. Indien u afhankelijk bent van een rollator of rolstoel, dan raden wij u aan een medereiziger mee te nemen. Het is alleen mogelijk om een rollator of opklapbare rolstoel mee te nemen indien u dit vooraf heeft doorgegeven. U of uw medereiziger dienen in staat te zijn om deze zelfstandig in en uit het bagagevak te halen.

Alleen reizen: U kunt bij het boeken aangeven wanneer u graag een eenpersoonskamer wenst. Het aantal eenpersoonskamers is vaak beperkt. De genoemde toeslagen voor eenpersoonskamers worden door de hotels vastgesteld. U dient hierbij te allen tijde uit te gaan dat u een eenpersoonskamer krijgt. Alleen wanneer er specifiek bij het kamertype vermeld staat dat u een tweepersoonskamer voor alleengebruik boekt, dan krijgt u deze ook. Individuele reizigers zullen nooit bij elkaar op de kamer geplaatst worden. Indien u een kamers wenst te delen, dient u zelf een kamergenoot aan te dragen.

Geluidsoverlast: Sommige hotels waar Kupers Tuinreizen mee samenwerkt, zijn gezien hun karakteristieke uiterlijk en vaak mooie landgoed in trek voor bruiloften en partijen. Hierdoor kan het voorkomen dat er tijdens uw verblijf een feest plaats vindt. Hierdoor is absolute rust en stilte in de avonduren geen garantie, hoewel onze partnerhotels uiteraard hun uiterste best doen om overlast te voorkomen. Geluidsoverlast door bouwwerkzaamheden is helaas niet te voorkomen. Wanneer de werkzaamheden plaats vinden in de accommodatie, zullen wij te allen tijde proberen u tijdig te informeren. Het kan echter voorkomen dat wij niet van de werkzaamheden op de hoogte zijn. Kupers Tuinreizen heeft geen invloed op bovenstaande situaties en is hier zodoende niet aansprakelijk voor.

Maaltijden: Kupers Tuinreizen maakt goede afspraken met alle hotels waarmee we samenwerken. De samenstelling van maaltijden is echter een heel persoonlijke zaak van het hotel en het land waar u te gast bent. Vooral in zuidelijke landen als Italië kent men andere maaltijden dan u gewend bent. Bij hotels die menukeuze bij het diner geven, dient u er rekening mee te houden dat dit op de eerste avond niet mogelijk is omdat u vaak pas kort voor het diner arriveert. Wanneer u niet tevreden bent over de maaltijden, dan raden wij u aan om dit meteen bij het hotel en/of uw chauffeur te melden. Achteraf kunnen wij immers niets meer wijzigen.Tevens geldt dat de mogelijkheden voor koffie, thee en wat te eten bij tuinen in verschillende landen erg af kunnen wijken. In het Verenigd Koninkrijk is er bij veel tuinen een theehuisje, winkel en/of restaurant aanwezig, maar in landen als Frankrijk en Italië is dit vaak niet het geval.

Samenstelling reisgezelschap: Onze reizen worden geboekt door reizigers die eenzelfde passie hebben: tuinen. Het maakt dan ook niet uit welke leeftijd u heeft, wij proberen onze reizen zo samen te stellen dat ze voor iedereen geschikt zijn. Het kan voorkomen dat er kleine groepen meereizen op uw reis. Deze reisgezelschappen zijn vaak kleine tuinclubjes die gezamenlijk reizen. Wij doen ons best om iedereen een mooie en prettige reis te bezorgen en vertrouwen erop dat al onze reizigers ditzelfde doel hebben.

Voltage Groot-Brittannië: In Groot-Brittannië worden de stopcontacten type G gebruikt. De netspanning is 230 V en de frequentie is 50 Hz. Denkt u daarom bij een reis naar Groot-Brittannië aan een wereldstekker.

Niet helemaal tevreden? Indien u niet tevreden bent, dient u dit altijd ter plaatse aan te geven. Wij verzoeken u vriendelijk om ontevredenheden direct te melden bij uw chauffeur. Ontevredenheden over het hotel dient u eerst met de hotelier op te lossen. Lukt dit niet binnen een redelijke termijn, vraag dan de chauffeur om hierin te bemiddelen. Mocht de klacht niet worden opgelost, vraag dan de chauffeur om contact op te nemen met ons kantoor. Klachten kunt u het beste ter plaatse indienen zodat er direct naar een oplossing gezocht kan worden. Klachten die niet tijdens de reis aan onze chauffeur of ons kantoor zijn gemeld kunnen wij daardoor alleen ter kennisname aannemen. Indien uw klacht ter plaatse niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u deze uiterlijk binnen 2 maanden na afloop van de reis schriftelijk, met motivatie en indien mogelijk met beeldmateriaal indienen. Kupers Tuinreizen geeft uiterlijk 6 weken na ontvangst van uw bericht een inhoudelijke reactie.

Hotelscore: Voor de beoordelingscijfers van hotels worden onafhankelijke reviews gebruikt van websites als booking, zoover en tripadvisor. De cijfers zijn een gemiddelde en momentopname. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.