• 30 jaar ervaring
  • Korte routes met meer vakantiedagen
  • Luxe touringcars
  • Deskundig advies
  • Ervaren chauffeurs
  • Lid van ANVR en SGR

Reserveren en boeken
Is mijn reservering direct definitief?
Kan ik mijn preferenties/essenties opgeven?
Kan ik mijn boeking annuleren?
Is het mogelijk een reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten?
Wat betekent op aanvraag?
Ik heb geen reisovereenkomst ontvangen, wat nu?

Betaling en reisbescheiden
Op welke manier kan ik mijn boeking betalen?
Wat is de hoogte van de aanbetaling?
Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
Ik heb mijn reisbescheiden niet ontvangen, wat nu?

Vervoer
Met wat voor soort bussen worden de reizen van Van der Biesen Travel gereden?

Verblijf/Hotel
Het hotel is nog niet bekend, wanneer wordt dit bekend gemaakt?
Heeft het hotel een lift?
Wat kan ik verwachten van de maaltijden tijdens de reis?

Overige vragen
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Is het mogelijk een rollator of rolstoel mee te nemen?
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?


Reserveren en boeken

Is mijn reservering direct definitief?
Ja, zodra u het boekingsformulier heeft ingevuld en een reisovereenkomst heeft ontvangen is uw reservering definitief en bindend. Als u de reservering wilt wijzigen of annuleren, dan zijn hierop de ANVR-voorwaarden van toepassing.


Kan ik preferenties/essenties opgeven?
Het is mogelijk een preferentie/essentie op te geven bij een boeking. Dit kunt u aangeven tijdens de boeking bij het vakje ‘Opmerkingen’. Wij kunnen helaas niet altijd garanderen dat uw voorkeur gerealiseerd wordt. Een voorkeur kunt u doorgeven als ‘preferentie’. Deze preferenties worden door ons steeds aan het hotel doorgegeven. Indien het wel of niet boeken van deze voorkeur afhangt, dan boeken wij een ‘essentie’ voor u. Hier zijn echter steeds kosten aan verbonden! Aan verzoeken op medische gronden zullen wij altijd proberen tegemoet te komen.

Essenties en/of preferenties voor busplaatsen kunnen helaas niet geaccepteerd worden. Aanvragen op niet-medische gronden worden van geval tot geval bekeken. Zodra een geboekte essentie door ons wordt geaccepteerd, garanderen wij u dat aan uw wensen wordt tegemoet gekomen. Wij behouden ons het recht voor de hieraan verbonden kosten door te berekenen (zie artikel 4, lid 2 van de ANVR reisvoorwaarden).


Kan ik mijn boeking annuleren?
U kunt uw boeking altijd annuleren, echter zijn hier annuleringskosten aan verbonden. Als u de reservering wilt wijzigen of annuleren, dan zijn hierop de ANVR-voorwaarden van toepassing.     


Is het mogelijk een reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten?
Ja,  dit is mogelijk. Tijdens de reservering heeft u de mogelijkheid om een reisverzekering en/of annuleringsverzekering af te sluiten. 


Wat betekent op aanvraag?
Op aanvraag betekent dat Kupers Tuinreizen een onderdeel van de reis niet meer op voorraad heeft. Dit houdt in dat bijvoorbeeld de hotelkamer aangevraagd dient te worden bij het desbetreffende hotel. Zodra de aanvraag akkoord komt is de reservering definitief en zullen wij contact met u opnemen.


Ik heb geen reisovereenkomst ontvangen, wat nu?
Tegenwoordig worden computers steeds beter beveiligd tegen ongewenste e-mail (spam). Het kan  voorkomen dat uw computer de e-mail met de reisovereenkomst aanziet als 'spam'. Controleer daarom eerst uw map ‘ongewenste e-mail' in uw e-mailaccount. Neem anders contact met ons op.



Betaling en reisbescheiden

Op welke manier kan ik mijn boeking betalen?
- via iDEAL. Bij de reisovereenkomst, die u ontvangt nadat u het boekingsformulier heeft ingevuldt, ontvangt u een betalingslink van iDEAL voor de aanbetaling. U ontvangt vier weken voor vertrek een betalingslink van iDEAL voor de restantbetaling. Tevens is het mogelijk de gehele reissom in een keer te voldoen.

- via internetbankieren. Op de reisovereenkomst, die u ontvangt nadat u het boekingsformulier heeft ingevuld, staan de bankgegevens van Kupers Tuinreizen vermeld. U dient zelf de aanbetaling en restantbetaling over te maken op het bankrekeningnummer van Kupers Tuinreizen. Het bankrekeningnummer staat vermeld op uw boekingsbevestiging.

Wat is de hoogte van de aanbetaling?
De aanbetaling van de reservering bedraagt 15% van de totale overeengekomen reissom.  Hier komt de premie van een reisverzekering en/of annuleringsverzekering en de bijdragen van het Calamiteitenfonds nog bij. Indien u een reservering binnen 4 weken voor vertrek maakt dient u de gehele reissom in één keer te betalen.


Wanneer ontvang ik de reisbescheiden?
De reisbescheiden, met aanvullende informatie ontvangt u circa 10 dagen voor vertrek, mits wij uw betaling ontvangen hebben. U ontvangt de reisbescheiden per post of op het door u doorgegeven adres.


Ik heb mijn reisbescheiden niet ontvangen, wat nu?
Heeft u de reisbescheiden niet ontvangen, controleer dan of uw betaling is afgeschreven van uw bankrekening. Is de betaling wel afgeschreven en heeft u de reisbescheiden niet ontvangen, neem dan contact met ons op. Let op! Zodra u met meerdere personen één boeking heeft gemaakt, ontvangt alléén de hoofdboeker de reisbescheiden.



Vervoer

Met wat voor soort touringcars worden de reizen van Kupers Tuinreizen gereden?
U reist altijd met een luxe Comfort Class touringcar voorzien van het keurmerk Touringcarbedrijf uit het eigen Kupers wagenpark. Uitgerust met sterke, maar vooral milieuvriendelijke motoren, een zeer veilig extra remsysteem, een airconditioning, snelheidsbegrenzers etc. Daarom kunnen wij ongekende veiligheid en comfort waarborgen. Wij maken gebruik van Comfort Class touringcars. Deze luxe touringcars bezitten o.a. een toilet, koelkast, koffiezetapparaat, airconditioning, dubbele beglazing, stereo-installatie en luchtvering. De stoelen zijn 35° verstelbaar en hebben een stoelafstand van minstens 85 cm, verstelbare voetsteunen en klaptafeltjes aan de stoelen.



Verblijf/Hotel

Het hotel is nog niet bekend, wanneer wordt dit bekend gemaakt?
Het kan voorkomen dat bij een aantal reizen geen hotel staat vermeld. Op het deelnemersbewijs die u ontvangt bij de reisbescheiden, die u een week voor vertrek ontvangt, staat het juiste hotel vermeld.


Heeft het hotel een lift?
Veel van onze hotels hebben een lift. Dit staat vermeld bij de hotel informatie op de website en in de brochure bij de betreffende reis.


Wat kan ik verwachten van de maaltijden tijdens de reis?
Kupers Tuinreizen maakt goede afspraken in alle hotels. De samenstelling van maaltijden is echter een heel persoonlijke zaak van de hotelier en het land waar u te gast bent. Vooral in zuidelijke landen (denkt u aan Italië) kent men heel andere maaltijden dan wij gewend zijn. Niet alleen worden de maaltijden minder warm geserveerd, maar aardappelen worden daar bijvoorbeeld als groente beschouwd en warme groente zijn eerder uitzondering dan regel. In veel landen eet men ook twee keer per dag warm, hierdoor is de avondmaaltijd dan iets minder uitgebreid.

Veel hotels beperken tegenwoordig de porties van de avondmaaltijden. Deze zijn dan soms kleiner dan die we in Nederland gewend zijn. Dit wordt gedaan om onnodige verspilling van voedsel te voorkomen. U kunt in bijna alle hotels om een extra portie vragen. Bij hotels die menukeuze bij het diner geven, dient u er rekening mee te houden dat dit op de eerste avond (aankomstdag) technisch onmogelijk is, omdat we pas kort voor het diner arriveren! Het kan gebeuren dat hotels die een buffet aanbieden overgaan tot het serveren van een keuzemenu wanneer we bijvoorbeeld met een kleine groep zijn.

Indien er bij een reis wordt gesproken over menukeuze of buffet, geldt dit steeds voor het hotel ter plaatse, niet voor de eventuele overnachtinghotels.Bent u niet helemaal tevreden over de maaltijden, meldt dat direct bij de hotelier. Achteraf kunnen wij immers niets meer wijzigen!



Overige vragen

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Per persoon mag er één koffer en handbagage meegenomen worden. De beperkte plaats die een touringcar biedt om bagage op te bergen laten helaas geen uitzonderingen toe. Probeer het gewicht van uw koffer altijd onder de 20 kg te houden. Maximum is 25 kg!


Is het mogelijk een rollator of rolstoel mee te nemen?
Een rollator of een (inklapbare) rolstoel dient altijd vooraf geboekt te worden. Per reis is er namelijk een maximale beschikbare ruimte hiervoor. Inklapbare scootmobielen kunnen wij helaas niet meenemen. Mensen die slecht ter been zijn dienen altijd selfsupporting zijn. De chauffeur mag en kan niet helpen met rollators en rolstoelen! Vraag ook eens na of een reis geschikt is om een rollator of rolstoel mee te nemen.



Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Het kan gebeuren dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. Mocht dit zo zijn, meldt dit dan zo spoedig mogelijk aan uw chauffeur-reisleider. Klachten over het hotel dient u altijd eerst met de hotelier proberen op te lossen. Kan deze het probleem niet oplossen, neem dan contact op met ons hoofdkantoor in Kerkrade.

Klachten dienen altijd TER PLAATSE ingediend worden. Eerst bij de hotelier en vervolgens bij de chauffeur. Klachten die NA een reis worden gemeld, kunnen wij alleen ter kennisname aannemen.