Opstapplaatsen en Reisbescheiden.
Veel gestelde vragen
Waar vind ik mijn opstaptijd en opstapplaats?
De actuele opstaptijd vindt u op uw deelnemersbewijs die bij de reisbescheiden zitten. De reisbescheiden worden uiterlijk 5 dagen voor vertrek verstuurd. Een opstapplaats kan binnen 14 dagen voor vertrek niet meer gewijzigd worden. De opstaptijd op het deelnemersbewijs is altijd de juiste en kan afwijken van een eerder gepubliceerde tijd door bijvoorbeeld het afvallen van opstapplaatsen.
Kan ik mijn opstapplaats wijzigen?
Dit kan tot 14 dagen voor vertrek. Omdat hierna de volledige chauffeursplanning uit handen is gegeven kunnen wij binnen 14 dagen voor vertrek géén wijziging meer doorvoeren.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Door de drukte hanteren wij nu: uiterlijk 5 dagen voor vertrek van de reis. Heeft u binnen deze tijd geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Hoelaat zijn we terug op de opstapplaats?
Dit kunnen wij op voorhand niet zeggen. Er kan op de terugreis file zijn of de chauffeur maakt nog een excursie met u die langer uitpakt dan verwacht. U kunt op de terugweg bij de chauffeur informeren naar de aankomsttijd op de opstapplaats zodat u nog tijd genoeg heeft om een eventuele lift te regelen vanaf de opstapplaats. Om u een hele ruime indicatie te geven: de meerdaagse busreizen komen tussen 18.00 en 01.00 uur weer terug op de uitstapplaats.
Reizen en aantal deelnemers.
Wanneer heeft een reis gegarandeerd vertrek?
Dit is altijd te zien op onze website in de prijskolom:
Als er ‘Bijna gegarandeerd’ bij staat zijn wij enkele deelnemers verwijderd van vertrekgarantie, úw boeking kan dan het verschil maken. Bij ‘Gegarandeerd vertrek’ hebben wij 18 deelnemers bereikt (bij meerdaagse busreizen) en gaat de reis door (onder voorbehoud van annuleringen)! Nb: Wij kunnen GEEN informatie vertrekken over het totaal aantal deelnemers die op een reis geboekt staan. Moeten wij een reis annuleren wegens te weinig deelname dan krijgt u de volledige betaling retour of u heeft de keuze om een andere reis te boeken.
Op welke reizen is er beschikbaarheid?
Dit kunt u eenvoudig terug zien op onze site. Als een reis niet meer beschikbaar is dan staat er bij de reisdatum ‘volgeboekt’ of ‘niet beschikbaar’. Soms is een reis alleen op aanvraag te boeken, dat wil zeggen dat wij wel genoeg busplaatsen hebben maar wij bij het hotel moeten informeren of er nog een hotelkamer beschikbaar is. Een boeking op aanvraag is altijd direct definitief als wij akkoord krijgen, vandaar dat u ook direct een aanbetaling moet doen.
Hoeveel deelnemers staan er op een reis geboekt?
I.v.m. de privacywetgeving kunnen wij niet meer doorgeven hoeveel personen er op een reis geboekt staan.
Wanneer hoor ik of mijn aanvraag akkoord is?
Hierin zijn wij afhankelijk van het hotel. Wij dienen direct een aanvraag in, zodra wij bericht hebben van het hotel nemen wij contact met u op.
Kan ik mijn preferenties/essenties opgeven?
Het is mogelijk een preferentie/essentie op te geven bij een boeking. Dit kunt u aangeven tijdens de boeking bij het vakje ‘Opmerkingen’. Wij kunnen helaas niet altijd garanderen dat uw voorkeur gerealiseerd wordt. Een voorkeur kunt u doorgeven als ‘preferentie’. Deze preferenties worden door ons steeds aan het hotel doorgegeven. Indien het wel of niet boeken van deze voorkeur afhangt, dan boeken wij een ‘essentie’ voor u. Hier zijn echter steeds kosten aan verbonden! Aan verzoeken op medische gronden zullen wij altijd proberen tegemoet te komen.
Essenties en/of preferenties voor busplaatsen kunnen helaas niet geaccepteerd worden. Aanvragen op niet-medische gronden worden van geval tot geval bekeken. Zodra een geboekte essentie door ons wordt geaccepteerd, garanderen wij u dat aan uw wensen wordt tegemoet gekomen. Wij behouden ons het recht voor de hieraan verbonden kosten door te berekenen (zie artikel 4, lid 2 van de ANVR reisvoorwaarden).
Kan ik mijn boeking annuleren?
U kunt uw boeking altijd annuleren, echter zijn hier annuleringskosten aan verbonden. Als u de reservering wilt wijzigen of annuleren, dan zijn hierop de ANVR-voorwaarden van toepassing.
Overige vragen.
Met welke bussen worden de Tuinreizen gereden?
U reist altijd met een luxe Comfort Class touringcar voorzien van het keurmerk Touringcarbedrijf uit het eigen Kupers wagenpark. Uitgerust met sterke, maar vooral milieuvriendelijke motoren, een zeer veilig extra remsysteem, een airconditioning, snelheidsbegrenzers etc. Daarom kunnen wij ongekende veiligheid en comfort waarborgen. Wij maken gebruik van Comfort Class touringcars. Deze luxe touringcars bezitten o.a. een toilet, koelkast, koffiezetapparaat, airconditioning, dubbele beglazing, stereo-installatie en luchtvering. De stoelen zijn 35° verstelbaar en hebben een stoelafstand van minstens 85 cm, verstelbare voetsteunen en klaptafeltjes aan de stoelen.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Per persoon mag er één koffer en handbagage meegenomen worden. De beperkte plaats die een touringcar biedt om bagage op te bergen laten helaas geen uitzonderingen toe. Probeer het gewicht van uw koffer altijd onder de 20 kg te houden. Maximum is 25 kg!
Is het mogelijk een rollator of rolstoel mee te nemen?
Een rollator of een (inklapbare) rolstoel dient altijd vooraf geboekt te worden. Per reis is er namelijk een maximale beschikbare ruimte hiervoor. Inklapbare scootmobielen kunnen wij helaas niet meenemen. Mensen die slecht ter been zijn dienen altijd selfsupporting zijn. De chauffeur mag en kan niet helpen met rollators en rolstoelen! Vraag ook eens na of een reis geschikt is om een rollator of rolstoel mee te nemen.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Het kan gebeuren dat u ergens niet helemaal tevreden over bent. Mocht dit zo zijn, meldt dit dan zo spoedig mogelijk aan uw chauffeur-reisleider. Klachten over het hotel dient u altijd eerst met de hotelier proberen op te lossen. Kan deze het probleem niet oplossen, neem dan contact op met ons hoofdkantoor in Kerkrade.
Klachten dienen altijd TER PLAATSE ingediend worden. Eerst bij de hotelier en vervolgens bij de chauffeur. Klachten die NA een reis worden gemeld, kunnen wij alleen ter kennisname aannemen.